Østvendsyssel Folkeblad

Menu

  • Forside
  • Ugens avis
  • Lydavis
  • Dødsannoncer
  • Nyheder
    • Dybvad
    • Flauenskjold
    • Hørby
    • Jerslev
    • Lendum
    • Lyngså
    • Præstbro
    • Skæve
    • Syvsten
    • Thorshøj
    • Tårs
    • Voerså
    • Volstrup
    • Østervrå
    • Sæby
    • Frederikshavn kommune
    • Politirapport
  • Info
  • Distribution
  • Kalender
  • Tryksager
    • Vi tilbyder os med…
    • Alm. tryksager
    • Farveprint/-kopi
    • Storformatprint og skilte
    • Skal du holde fest?
    • Merchandise med dit logo
    • Hjemmesider

logo

Østvendsyssel Folkeblad

  • Forside
  • Ugens avis
  • Lydavis
  • Dødsannoncer
  • Nyheder
    • Dybvad
    • Flauenskjold
    • Hørby
    • Jerslev
    • Lendum
    • Lyngså
    • Præstbro
    • Skæve
    • Syvsten
    • Thorshøj
    • Tårs
    • Voerså
    • Volstrup
    • Østervrå
    • Sæby
    • Frederikshavn kommune
    • Politirapport
  • Info
  • Distribution
  • Kalender
  • Tryksager
    • Vi tilbyder os med…
    • Alm. tryksager
    • Farveprint/-kopi
    • Storformatprint og skilte
    • Skal du holde fest?
    • Merchandise med dit logo
    • Hjemmesider
Skæve
Home›Skæve›Den Transsibiriske Jernbane

Den Transsibiriske Jernbane

By admin
9. maj 2017
2756
0
Share:

Moskva–Vladivostok – foredrag i Skæve Borgerhus den 27. april ved P. Korshøj, rejseleder.

Turen tog 16 dage, med 3 stop undervejs. Rusland er 396 gange så stort som Danmark, det er virkelig stort. Sproget er forskelligt undervejs, og der er også forskellige religioner. Oplevelserne var fantastiske. Besøg på Den Røde Plads, Kreml, sejltur på en kæmpe sø. Buddhistiske, mindesmærker, og et utal af utrolig flotte kirker.

Religionerne og de forskellige folkeslag  trives side om side. Putin er opmærksom på, at hvis han skal have befolkningens opbakning, er det af allerstørste vigtighed, at der er religionsfrihed.

P. Korshøj fortalte om jernbanens historie. I 1837 blev 1. del af banen færdig, 25 km primitive redskaber skovl, trillebør og lignende var hvad der var tilrådighed. Arbejdsstyrken der arbejdede på banen var 100.000.  Vanskelighederne var mange. Dårligt udført arbejde, afsporinger, reparationer, permafrost og andet forsinkede arbejdet. På den store sø blev der lagt skinner over isen. Temperatur minus 35 grader.

Lenin sagde, at jernbanen var pulsåren tværs over Rusland. De store russiske floder kan kun bruges til transport  syd-nord. 80 procent af al gods blev transporteret med jernbanen. 82 vogne læsset med kul, et enormt stort tog. Nu har flytrafikken overtaget en stor del af transporten.

Udsigten fra toget er afvekslende og spændende. Og når der er ophold på rejsen, bor og spiser man på moderne hoteller med  god mad. Sådan er forholdene i dag. 9288 km er længden på denne tur. En tur af stor skønhed både sommer og vinter.  Jernbanen var færdig i 1891.

Læs hele ugens avis:
https://oestvendsysselfolkeblad.prenly.com

0
Shares
  • 0
  • +
  • 0

Ugens avis samt avisarkiv

FOF bannerannonce
FlauenskjoldMaskinestation.png
Hjemmesideannonce
SbyProdukt.png
Affaldssortering.png
Zoneterapi i Stagsted
Nedergaard.png
Dall1.png
Søholt
Dybvad Planteskole
Hejslet
Elektrikeren.png
Hjemmeside
Onlineannonce
JerslevAuto.png
JerslevAuto.png
Hybengaardem.png
Spar_V_Taars
SbyProduktt.png - copy
Thiele.png - copy
Bachmann
MCC.png
MCC.png
Baggsens Begravelsesforretning
Lundholms Auto Autohjælpannonce
Jørgen Larsen annonce_02
Hjemmeside
Hjemmesideannonce
Let-Køb Hørby
RSJ El-teknik Hørby
Maler Lajla Frandsen
KK-Import.png
Spar-D.png
NordjyskTeltudlejning.png
Jørgen Larsen annonce_01
Dall1
Houen.png
Hjemmesideannonce
Lundholm.png
Hjemmeside4

Følg os på Facebook

Østvendsyssel Folkeblad

Industrivej 12
9750 Østervrå
Tlf. 98 95 18 81
E-mail: avis@oestvend.dk

Annoncebetalt indhold

© Copyright Østvendsyssel Folkeblad