”Landsbyklyngen – Østkystens Guld” vil høre borgerne
Landsbyklyngen ”Østens Guld” der er en udvikling af det tidligere udviklingprojekt ”Den Bette Trekant” i området Præstbro, Lyngså, Voerså, Mølholt, Stidsholt og Ørtoft vil nu høre borgerne om, hvad deres syn er på områdets potentialer. De vil gerne høre borgernes syn på hvad der med fordel vil kunne samarbejdes om i klyngen, så den kan vækste, og gerne tiltrække nye borgere og turister.
Det gør man bl.a. ved, at der mandag den 26/2 vil lande et spørgeskema i E-boks bl.a hos alle klyngens borgere over 16 år.
Hvis ikke man har mulighed for at svare elektronisk på spørgerskemaet, så vil der være mulighed for at få et spørgeskema i papirudgave der så kan afleveres i kasser til formålet der er placeret rundt omkring i klyngen. Skema og kasse til aflevering er bl.a på følgende steder:
– Apoteket i Lyngså
– Frisøren i Voerså
– Mølholt forsamlingshus
– Præstbro Maskiner
– Ørtoft Klatrecenter
Undersøgelsen er åben fra 26/2 til 25/3. Det data der kommer ud af undersøgelsen skal styregruppen og andre lokale frivillige, så bruge til at igangsætte de rette tiltag for at klyngen når sit mål.
Hvis man har fået lyst til at høre mere om arbejdet eller måske har lyst til at deltage i arbejdet, så er der et borgermøde om klyngen den 13. marts i Mølholt Forsamlingshus.

