Dagplejen har skudt det nye år i gang
Hos de kommunale dagplejere er der taget hul på et nyt år, og kalenderen er allerede godt fyldt op med aktiviteter.
Østervrå Bibliotek fik besøg en torsdag formiddag midt i januar, og bibliotekar Knud var i hopla sammen med både tøjdyr og gode bogoplevelser. Atter var der succes med at gemme bøger og bamser rundt i biblioteket, og de små var helt med på, hvad der skulle foregå – også at Knud læste op og viste billeder fra indtil flere bøger. – Det er altid en fantastisk oplevelse, og jeg bliver hver gang belønnet med at ivrigt publikum, der gerne byder ind med, hvad de kan se i bøgerne, fortæller Knud Hjørnholm, som igen og igen skal gemme bog og bamse til en ny omgang ”højtlæsesnakkekigning”.
Der er altid afsat god tid til at børnene kan gå på egen hånd. Det bliver til masse af hygge i legehjørnet, og skattejagt blandt bøgerne, som bliver taget ud og kigget.
Gymnastikgæster
I sidste uge havde dagplejen inviteret gæster til gymnastik i den store sal i Kulturhuset. Det var Sneglehuset fra Bødkergården, der kom på besøg til et par udfordrende timer med baner af forskellige redskaber, som børnene ivrigt slog sig løs på. Der var fuld fart på, og det lige meget om de skulle kravle igennem, over eller under noget. For at danne den helt perfekte ramme, var musikanlægget stillet ind på skøn børnemusik, og det var helt sikkert også et bidrag til den hyggelig stemning.
ÅB


