Danmark Spiser Sammen

En hyggelig forårsaften i kulturhuset dannede rammen om vores lokale bidrag til det landsdækkende initiativ: Danmark Spiser Sammen. Jørgen Nielsen og Lone Haugaard fra det diakonale udvalg i Østervrå og Torslev Sogne bød velkommen og fortalte om hensigten bag arrangementet; at man spiser og hygger sig sammen med nogen, som man ikke kender eller ikke kender så godt. Der blev derfor byttet rundt på pladserne, så forsamlingen på 36 børn, unge, voksne og ældre netop kom til at sidde til bords med nogle, som de måske kendte knap så godt. Alle befandt sig tilsyneladende godt med det og snakken gik lystigt til den gode mad, som KFUM-spejderne fra Thorshøj havde lavet. Før og efter maden blev der også sunget forårssalmer og børnene hyggede sig med at tegne og male, mens de voksne fik kaffe.

